Finqun blogi - ajankohtaista verkkokaupasta ja kaupankäynnistä

Shipit tarjoaa auttavan käden verkkokauppiaille myös poikkeuksellisena lakkoaikana

Kirjoittanut Finqu | 21.2.2023 12:12:28

Kuljetus- ja ahtausalaa koskeva lakko ja sen tukilakot ovat seisauttaneet tavaraliikenteen Suomessa. Auto- ja kuljetusalan työntekijäliiton lakko jatkuu vaihtelevasti ammattialan eri osa-alueilla helmikuun 21. tai 22. päivään saakka. Ahtausalan lakko on voimassa toistaiseksi ja Posti on arvioinut kaikkien lakkotoimien vuoksi lähetettyjen pakettien ja kirjeiden toimitusten viivästyvän viikosta kahteen viikkoon. Lakko koskettaa 90 prosenttia Suomen tavaraviennistä ja -tuonnista. Lakon vaikutus näkyy ulkomaankauppaa tekevien yrittäjien toiminnassa nyt vahvasti, sillä toimitukset ovat käytännössä katsoen pysähtyneet. Mikä neuvoksi verkkokauppiaille, joilla toimivat lähetyspalvelut ovat olennainen osa liiketoimintaa? 

Palveluvalikoimasta löytyy toimittajia, jotka järjestävät parhaan toimitustavan tilanteeseen kuin tilanteeseen 

Shipit-integraatio on ollut Finqussa saatavilla jo vuodesta 2021, ja se on ollut täydentämässä kumppaniverkostoamme muiden toimituspalveluiden kanssa. Päädyimme ottamaan monipuolisen lähetyspalvelun mukaan kumppanilistalle asiakkaiden pyynnöstä - ja asiakkaat ovat olleet hyvin tyytyväisiä! Palvelu on ollut luotettava, helppokäyttöinen sekä asiantunteva asiakaspalvelu on ollut aina hyvin saavutettavissa.  

Shipitillä on kuljetusyhtiökumppaneita, joita nyt käsillä oleva kuljetusalan lakko ei kosketa, ja niitä toimijoita hyödynnetään ensisijaisesti tässä poikkeuksellisessa tilanteessa. Esimerkiksi Matkahuoltoon ja UPS:n palveluun lakko ei juurikaan vaikuta, ja ulkomaantoimituksia pystytään tekemään ketterästi.  

Valitsemalla toimituspalvelukumppaniksi Shipitin, voit aloittaa pakettien lähettämisen heti – vain muutamalla klikkauksella. Palveluun rekisteröityminen ja sen käyttöönotto käy käden käänteessä. Saat yhdellä sopimuksella käyttöösi kaikki lähetystavat, myös ne, joihin juuri nyt lakko ei vaikuta. Tämä on verkkokauppiaillemme valtava etu, mikäli esimerkiksi ulkomaantoimituksia on paljon. 

Ota Shipit käyttöön heti ja taklaa lakon aiheuttamat haasteet toimituksissa 

Finqun asiakkaana rekisteröidyt Shipitin käyttäjäksi näiden helppojen askeleiden avulla:

Shipitin asiakaspalvelu palvelee sinua arkisin klo 9–16:00 

  • +358 (0) 20 752 8488 
  • asiakaspalvelu ( at) shipit.fi 
  • verkkosivujen chatti
Älä epäröi olla yhteydessä! Tehdään yhdessä pakettien lähettämisestä helppoa myös lakon aikana!