fbpx

Chatin lisääminen verkkokauppaan tarjoaa asiakkaille helpon väylän olla yhteydessä kaupan asiakaspalveluun. Chat-ikkunan lisäys kaupan alanurkkaan on tänä päivänä yksinkertaista, koska siihen on saatavilla useita valmiita palveluita. Käytännössä sinun tulee vain kopioida yksi koodi valitsemastasi palvelusta kaupan ulkoasuun.

Käytän tässä ohjeessa esimerkkinä Tawk.to -nimistä palvelua, mutta se ei tosiaan ole ainoa vaihtoehto. Useita muitakin löytyy esimerkiksi Googlesta hakusanoilla chat verkkokauppaan.


Tawk.to -palvelun käyttöönotto

Tawk.to on ilmainen chat-palvelu, joka on nopea ottaa käyttöön. Käytännössä pääset alkuun menemällä tawk.to:n sivuille ( https://www.tawk.to/ ). Sieltä voit rekisteröityä palvelun käyttäjäksi ja rekisteröinnin jälkeen pääset palvelun hallintaan.


Koodin kopioiminen (tawk.to)

Tawk.to:n hallinnassa on vasemmassa alanurkassa Admin-kohta (rattaan kuva). Klikkaa siitä ja sen jälkeen sivun oikeassa ylänurkassa pitäisi näkyä Assets-osio, jossa on Widget code-kenttä. Kopioi kentän koko sisältö talteen tietokoneesi leikepöydälle.


Koodin liittäminen verkkokauppaan

Mene verkkokaupan hallinnassa vasemmasta menusta Teemat ja sivut > Muut tiedot. Klikkaa oikealta ylhäältä Lisää-nappia, liitä kopioimasi koodi kenttään ja lopuksi tallenna oikealta ylhäältä.

Valmista tuli! Nyt kaupassasi pitäisi näkyä oikeassa alanurkassa pieni chat-ikkuna.


Chatin asetukset (tawk.to)

Tawk.to-palvelussa on monipuoliset asetukset chat-ikkunan muokkaamiseksi ja pientä maksua vastaan saat siitä myös poistettua tawk.to:n mainostekstit. Tawk.to:n ohjeet löytyvät täältä: https://www.tawk.to/knowledgebase/

avainlippu

Kotimaista osaamista - Finqu on Avainlippu-palvelu

© 2019 Finqu Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.

Käyttöehdot / Tietosuojaseloste