fbpx

Oletuksena verkkokaupassa on käytössä Klarna Checkout -palvelu. Käyttämällä Klarnaa saat verkkokauppaan maksutavoiksi kotimaiset verkkopankit, korttimaksut sekä Klarnan laskun ja osamaksun.

Lue lisätietoa Klarna Checkoutista täältä

Huomio: Ohje sisältää hyvin tärkeitä tietoja Klarnan käyttämisestä ja myös maksujen tilityksistä kauppiaalle. Luethan tämän ohjeen huolellisesti läpi, jotta Klarna Checkout toimii oikein ja Klarna voi tilittää sinulle rahat tilauksista.


Klarna Checkoutin käyttöönotto

1. Palvelun tilaaminen

Klarna Checkout liitettiin Finquun 28.1.2018. Palvelun käyttöönotto vaihtelee sen mukaan, oletko avannut tilin ennen tuota ajankohtaa tai sen jälkeen.

Jos olet avannut Finqu-tilin 28.1.2018 tai sen jälkeen:

Klarna Checkout -palvelu on käytettävissäsi saman tien, kun olet tilannut jonkin Finqun palvelupaketeista. Siirry suoraan kohtaan 2.

Jos olet avannut Finqu-tilin ennen 28.1.2018:

Klikkaa Ota käyttöön -nappia verkkokaupan hallinnan työpöydällä ja täytä sen jälkeen yrityksesi tiedot lomakkeelle ja tilaa palvelu.

Klarna Checkoutin käyttöönotto
Jos olet avannut Finqun ennen 28.1.2018, tilaa Klarna klikkamalla ota käyttöön -nappia.

2. Tietojen täyttäminen yrityksestä

Jotta klarna voi tilittää tilaukset yrityksellesi, sinun tulisi lähettää Klarnalle yrityksesi tiedot. Verkkokaupan hallinnan työpöydällä näet ilmoituksen, josta pääset täyttämään tiedot Klarnalle.

AML-lomakkeen täyttäminen
Muista täyttää tiedot, jotta Klarna voi tehdä tilitykset.

Tilausten käsittely

Tilausten käsittelyyn löytyy yleistä tietoa Tilauksen käsittely -ohjeesta. Klarna Checkoutin osalta on hyvä tietää, että asiakkaille tehtävät veloitukset ja palautukset ovat Klarna Checkoutissa täysin automatisoituja.

Maksujen aktivointi / toimituksen muodostus

TÄRKEÄÄ: Klarnaa käytettäessä tilauksiin tulee aina muodostaa toimitus (ohjelinkki alla). Tilaus veloitetaan asiakkaalta vasta toimituksen muodostamisen jälkeen. Toimituksen voi muodostaa myös ilman kuljetusyhtiötä siinä tapauksessa, jos asiakas noutaa tuotteet liikkeestä.

Ohje toimituksen muodostamiseksi

Klarna-laatikosta näet veloitukset

Jokaisessa Klarna Checkoutilla maksetussa tilauksessa näkyy alla olevan kuvan näköinen laatikko. Siitä voit tarkistaa, että tilaus on varmasti veloitettu asiakkaalta. Samassa kohdassa näkyy myös palautukset, jos Finqusta muodostetaan palautuksia.

Rahojen palautus asiakkaalle

Jos asiakas palauttaa tuotteita sinulle tai haluaa perua tilauksen kokonaan, voit muodostaa Finqun kautta palautuksen tilaukseen. Tämä on samalla tavoin automatisoitu kuin veloituksetkin. Näin ollen sinun tarvitsee tehdä vain palautus Finqun järjestelmän kautta ja Klarna hoitaa sen jälkeen rahojen palautuksen tai hyvittää laskun kuntoon.

Ohje palautuksen muodostamiseksi


Klarna Checkoutin asetukset

Verkkokaupan hallinnan kohdasta Asetukset > Kassa voit vaikuttaa siihen, miten kassasivu toimii käytännössä. Asetuksista pystyt vaikuttamaan mm. siihen onko vaihtoehtoinen toimitusosoite sallittu asiakkaalle tai siihen, voiko myydä yrityksille, yksityishenkilöille vai molemmille.

Ohje Klarna Checkoutin asetuksista


Usein kysyttyä Klarna Checkoutista

Seuraavan linkin kautta pääset siirtymään Klarnan Usein kysyttyihin, josta löydät vastauksen yleisimpiin kysymyksiin koskien Klarnan käyttämistä:

https://help.klarna.com/fi/finqu-fi


Muut maksutavat

Klarna Checkout on suositeltu ensisijainen maksupalvelu, mutta ei suinkaan ainoa vaihtoehto. Voit halutessasi käyttää sen tilalla muutakin maksupalveluntarjoajaa tai omia maksutapoja, kuten omaa laskua tai maksua kauppiaan toimipisteessä.

Muiden maksutapojen käyttöönotto

avainlippu

Kotimaista osaamista - Finqu on Avainlippu-palvelu

© 2019 Finqu Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.

Käyttöehdot / Tietosuojaseloste