fbpx

Ohjeet

Ostoskorien pelastaja

Ostoskorien pelastaja -ominaisuudella voit pelastaa asiakkaiden kesken jättämiä ostoskoreja. Usein asiakas saattaa vielä kassasivulla jättää tilauksen kesken. Siinä kohtaa asiakas on jo täyttänyt yhteystiedot, joten ostoskorin pelastajalla voi automaattisesti lähettää näille asiakkaille ystävällisen muistutuksen kesken jääneestä tilauksesta.

Ostoskorien pelastaja on tilattavissa erikseen Go- ja Easy-pakettiin. Boost-pakettiin ostoskorin pelastaja sisältyy ilman lisähintaa. Lisätietoa pakettien ominaisuuksista täällä: https://finqu.fi/pakettien-vertailu

Video-ohje YouTubessa


Ostoskorien pelastajan käyttöönotto

Ostoskorien pelastaja otetaan käyttöön verkkokaupan Viestit-osiosta. Sinne pääset menemällä kaupan hallinnassa vasemmalta Asetukset > Viestit. Ostoskorin pelastaja -viesti näkyy viestien listalla ja sen voi kytkeä käyttöön ja tallentaa oikealta ylhäältä. Kun viesti on käytössä, kauppa alkaa lähettämään viestin tilauksen kesken jättäneille.

Ostoskorin pelastaja -viestin asetukset

Klikkaamalla ostoskorin pelastaja -viestin nimeä, pääset käsiksi viestin asetuksiin. Asetuksista voit:

  • Asettaa lähetykselle viiveen. Viive asetetaan minuutteina ja se luetaan siitä hetkestä, kun asiakkaan varausaika ostoskorissa on ehtinyt päättymään. Varausaika on yleensä 15 minuuttia, joten viive lasketaan sen päälle.
  • Muokata viestin aihetta ja sisältöä. Aihe näkyy sähköpostiviestin otsikkona ja sisältö on varsinainen sähköpostiviesti. Viestiin voit lisätä myös esimerkiksi tiedon erityisestä alennuskupongista, jolla tilaaja saa alennuksen loppusummasta.
  • Liittää liitetiedostoja. Ostoskorin pelastaja -viestiin voit liittää myös haluamiasi liitetiedostoja (pdf-tiedostot sallittuja).
  • Muuttaa automaattisen lähetyksen rajoituksia. Rajoituksilla voit rajata viestin lähtemään esimerkiksi vain niille asiakkaille, joilla on ostoskorissa tietyn tuoteryhmän tuotteita.