fbpx

Tilauksessa olevan Palautukset-osion kautta voit käsitellä asiakkaiden tekemiä tuotapalautuksia. Huom: Palautuksen voi muodostaa vasta sen jälkeen, kun tuotteille on muodostettu toimitus Finqun kautta.

Palautusten käsittely
Palautus-osiosta voit tehdä tuotepalautuksia.

Palautuksen muodostaminen

Aloita palautuksen muodostus valitsemalla palautettavat tuotteet.

Kun olet valinnut tuotteet, niiden alle tulee kentät, joihin voit asettaa palautuksen tiedot:

Palautuksen tietoMitä tarkoittaa
MääräAseta tähän palautettavien tuotteiden kpl-määrä.
SummaAseta tähän palautettavien tuotteiden hinta.
SyyTästä voit valita syyn, miksi asiakas on palauttanut tuotteet.
KuvausKuvaus-kenttään voit kirjoittaa tarkemman kuvauksen kyseisen tuotteen palautukseen liittyen.
Lisätieto palautukseenTähän kenttään voit kirjoittaa yleistä lisätietoa (koko) palautukseen liittyen.

Palautuksen tyyppi-valikosta voi valita, miten palautus vaikuttaa palautettavien tuotteiden varastoarvoihin:

Palautuksen tyyppiMitä palautus tekee
Palautetaan varastoonTämä valinta palauttaa tuotteet varastoon.
TarkistusTämä merkkaa tuotteet tarkistettavaksi. Ei palauta saldoja varastoon.
KorjausMerkkaa tuotteet korjattaviksi. Ei palauta saldoja.
HävikkiMerkkaa tuotteet hävikiksi. Ei palauta saldoja.

Palautuksen luominen ja palautustilaus

Täytettyäsi palautuksen tiedot klikkaa sivun alareunasta Luo palautus-nappia.

Palautuksen luomisen jälkeen sinut siirretään palautustilauksen sivulle, jossa näkyy tehdyn palautuksen tiedot. Palautukseen merkitään viittaus alkuperäiseen tilaukseen ja tämä viittaus näkyy myös kuitissa. Näin palautustilaus pystytään jälkeenpäin yhdistämään alkuperäiseen tilaukseen.

Hylkää-painikkeesta voit tarvittaessa poistaa palautuksen, jos esimerkiksi jokin meni vikaan ja haluat muodostaa palautuksen uudelleen.

Palautuksen tiedot ja palautuksen peruminen
Palautuksessa on viittaus alkuperäiseen tilaukseen sekä hylkää-nappi, jos tarvitsee perua.

Rahojen palauttaminen asiakkaalle

Rahojen palauttaminen asiakkaalle vaihtelee sen mukaan, mikä maksupalveluntarjoaja on käytössäsi.

Ensisijaiset maksupalvelut (Klarna Checkout, Checkout Finland & Mash) palauttavat rahat automaattisesti, kun teet palautuksen Finqusta.

Muiden kuin yllä mainittujen ensisijaistan maksupalvelujen kanssa rahojen palautus asiakkaalle tulee tehdä erikseen maksupalveluntarjoajan oman palvelun kautta.

avainlippu

Kotimaista osaamista - Finqu on Avainlippu-palvelu

© 2019 Finqu Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.

Käyttöehdot / Tietosuojaseloste