fbpx

Ohjeet

Shipitin käyttöönotto

Shipitin avulla voit liittää verkkokauppaasi helposti useiden eri kuljetusyhtiöiden palveluja. Tässä ohjeessa kerromme, kuinka voit ottaa Shipitin käyttöön Finqussa. Shipit-palveluun itsessään voit tutustua tarkemmin Shipitin kotisivuilla.


1. Shipit-sovellus

Shipitin käyttöönotto lähtee liikkeelle sovelluksen asentamisesta. Siirry ensin Laajenna-osioon (-painike oikealla ylhäällä). Vasemmalta löydät sovelluskaupan. Etsi sovelluskaupasta Shipitin sovellus, avaa se ja klikkaa Asenna sovellus-painiketta.

Kun sovellus on asentunut, jatka käyttöönottoa seuraavasti:

  1. Jos sinulla on jo sopimus Shipitin kanssa, syötä Shipitiltä saamasi API-tunnukset kohtaan Shipitin käyttöönotto ja paina Aloita käyttö -nappia.
  2. Jos sinulla ei ole vielä sopimusta Shipitin kanssa, tilaa Shipitin palvelu kohdasta Tilaa Shipit.

Huom: Muista valita maksutapa Shipitin palvelussa

  • Shipitin API-tunnukset aktivoituvat vasta sen jälkeen, kun olet valinnut maksutavan Shipitissä. Maksutavan valintaan löydät ohjeen täältä: https://www.shipit.fi/palvelut/ohjeet/kayttoohjeet/maksutavat
  • Voit maksaa lisäämällä rahaa lompakkoon Shipitin palvelussa. Lompakko löytyy Shipitin hallinnan kohdasta Tee lähetys > Lompakko
  • Vaihtoehtoisesti voit valita laskutuksen ilmoittamalla laskutustietosi Shipitin asiakaspalveluun: asiakaspalvelu@shipit.fi

Kun olet ottanut sovelluksen käyttöön, valitse seuraavaksi sovelluksen sivulta ne kuljetuspalvelut, joita tarvitset osoitekortin tulostuksessa. Huom: Kannattaa valita ainoastaan ne, joita käytät, koska se nopeuttaa tilauksen käsittelyä.

Shipit - osoitekortin tulostuksessa käytettävät kuljetuspalvelut.
Valitse ne kuljetuspalvelut, joita käytät osoitekortin tulostuksessa.

2. Toimitustapojen lisäys

Kun olet ottanut Shipitin sovelluksen käyttöön, voit seuraavaksi asentaa haluamasi toimitustavat verkkokauppaan. Toimitustapojen asennus tapahtuu seuraavasti:

  1. Valitse sivun yläreunasta verkkokauppa, johon haluat lisätä toimitustavan.
  2. Klikkaa vasemmasta menusta Asetukset ja sen jälkeen sivun keskeltä Toimitustavat.
  3. Klikkaa Lisää toimitustapa -painiketta sivun yläreunasta. (Jos olet asentamassa ensimmäistä toimitustapaa, ei tarvitse klikata Lisää toimitustapa -nappia. Sinut ohjataan tuolloin automaattisesti lisäykseen).
  4. Valitse listalta haluamasi kuljetuspalvelu.
    – Shipitin tarjoamissa kuljetuspalveluissa näkyy teksti “Sovelluksen Shipit kautta”.
    – Jos et näe listalla Shipitin toimitustapoja, palaa takaisin Shipitin sovellukseen ja klikkaa siellä Asenna toimitustavat uudelleen -painiketta.
  5. Täytä toimitustavan asetukset ja tallenna. Toimitustavan asentamiseksi löydät tarkemmat neuvot Toimitustavat-ohjeesta.

3. Toimituksien luonti ja osoitekortit

Kun sinulla on käytössäsi Shipitin sovellus, voit tulostaa osoitekortit lähetyksiin Finqun hallinnan kautta. Osoitekorttien muodostaminen onnistuu tilauksen käsittelyn yhteydessä. Ohjeen tilauksen käsittelemiseksi löydät täältä: Tilauksen käsittely


4. Toimituskulujen haku Shipitistä (ulkomaille toimitettaessa)

Jos toimitat tuotteita ulkomaille ja käytät Finqun pakkausapuria, voit hakea toimituskulut automaattisesti Shipitin palvelusta. Toimituskulujen haun ulkomaita varten saat käyttöön valitsemalla toimitustavan asetuksista kohdan “Käytän Finqun pakkausapuria, hae toimituksen hinta automaattisesti Shipitiltä, mikäli mahdollista”.

Suosittelemme määrittelemään toimituskulut aina myös Finqun päähän, mikäli niiden haku Shipitiltä ei syystä tai toisesta onnistukaan.

Toimituskulujen haku Shipitiltä
Toimituskulut voi hakea myös shipitin palvelusta.