fbpx

Verkkokauppaan tai muuhun myyntikanavaan saapuneet tilaukset löydät hallinnan kohdasta Myynnit > Tilaukset. Voit ottaa tilauksen käsiteltäväksi klikkaamalla haluamaasi tilausta listasta.


Käsittely ja veloitukset

Tilauksen käsittely vaikuttaa asiakkailta tehtäviin veloituksiin, kun verkkokaupassa on käytössä ensisijainen maksutapa (Klarna Checkout tai Checkout Finland). Tilaussivun oikeasta reunasta (puhelimella käytettäessä alempaa sivulta) löydät yhteenvedon, josta voit nähdä kuinka paljon asiakasta on veloitettu ja hyvitetty.

Muista aina käsitellä tilaus, jotta maksupalveluntarjoaja voi tilittää sinulle rahat tilauksesta.

Tätä tilausta ei ole vielä käsitelty, eikä asiakasta laskutettu.


Tilauksen käsittely / käsitellyksi merkitseminen

Tilauksen voi käsittelemiseksi on kaksi eri vaihtoehtoa:

  1. Käsittele-napista sinut ohjataan erilliselle käsittely-sivulle. Siellä voit valita, mitä tuotteita haluat käsitellä ja voit halutessasi muodostaa myös osoitekortit lähetyksille. (Tämän ohjeen seuraavassa kappaleessa opastetaan käsittely tarkemmin).
  2. Merkitse käsitellyksi -napista voit merkata tilauksen suoraan käsitellyksi. Se merkkaa kaikki tuotteet käsitellyiksi ilman erillisiä valintoja. Tämä vaihtoehto on hyvä esimerkiksi silloin, jos asiakas tulee noutamaan tilaamansa tuotteet liikkeestäsi (jolloin ei tarvita osoitekorttia).
Merkitse käsitellyksi tai käsittele -painikkeet

Käsitteleminen

Tilauksen käsittelyssä näet yläreunassa asiakkaan valitseman toimitustavan ja valinnan, josta voit valita, muodostetaanko tilaukseen osoitekortti. Osoitekortin muodostus edellyttää, että käytössäsi on kuljetusaplikaatio (Pakettikauppa / Unifaun).

Käsittelyssä voit valita muodostetaanko samalla osoitekortti.

Paketin sisältö ja tiedot

Seuraavaksi voit muodostaa paketit ja valita mitä tuotteita pakkaat kuhunkin pakettiin. Oletuksena siinä on yksi paketti, johon on valittuna kaikki tuotteet. Jos tuotteet eivät mahdu samaan pakettiin, voit klikata Uusi paketti -nappia, jolloin paketin alle ilmestyy toinen vastaava. Sen jälkeen voit tuotteiden määriä muokkaamalla päättää, mitä tuotteita paketteihin laitetaan.

Uusi paketti -napista voit tarvittaessa lisätä paketteja.

Tuotteiden perässä näet Pakkaus ja paino -kentät. Pakkauksesta voit määritellä sen, minkä kokoisessa pakkauksessa lähetät tuotteet. Jos et ole vielä määritellyt pakkausta, voit tehdä sen klikkaamalla Lisää pakkaus -nappia. Siitä avautuu dialogi, johon voit kirjoittaa pakkauksen mitat sekä pakkausmateriaalin painon. Kun olet määritellyt pakkauksen mitat & painon kertaalleen, voit käyttää sitä uudelleen seuraavissa toimituksissa.

Pakkauksen, painon ja sisällön määrittely.

Kun olet valinnut pakkauksen, voit vielä paino-kentästä tarkistaa, että lähetyksen paino on oikein ja tarvittaessa muokata sitä. Paino-kenttä laskee automaattisesti yhteen tuotteiden painot ja lisää siihen vielä pakkausmateriaaliin asettamasi painot.

Kuljetusyhtiö

Kuljetusyhtiö-kohdasta voit muokata asiakkaalle valittua kuljetuspalvelua. Käyttäessäsi Pakettikaupan tai Unifaunin toimitustapoja on oikea kuljetuspalvelu valittuna automaattisesti. Mikäli haluat vaihtaa palvelua, voit tehdä sen klikkaamalla Valitse toinen kuljetuspalvelu -linkkiä.

Jos haluat vaihtaa noutopistettä tai ottaa käyttöön lisäpalveluja, klikkaa kuljetuspalvelua kertaalleen. Sen jälkeen tulee esille valinnat, joista voit muokata tarkemmin kuljetuksen tietoja.

Klikkaamalla kuljetuksen nimeä saat esille tarkemmat tiedot.

Asiakkaan tiedot

Käsittely-sivun oikeassa laidassa näet asiakkaan yhteystiedot. Muokkaa-napista voit niitä tarvittaessa muokata ja puhelin / sähköposti -ikoneista voit helposti soittaa / kirjoittaa sähköpostia. Jos asiakas on tilausta tehdessään antanut lisätietoja tilaukseen liittyen, se näkyy yhteystietojen alla.

Asiakkaan yhteystiedot

Asiakkaan osoitetiedot näkyvät seuraavana. Niitäkin voit tarvittaessa muokata klikkaamalla Muokkaa-linkkejä tietojen kohdalta.

Asiakkaan osoitetiedot

Käsittelyn vahvistaminen

Kun olet tehnyt kaikki valinnat, voit lopuksi vahvistaa tilauksen käsittelyn. Vahvistaminen tapahtuu klikkaamalla Käsittele-nappia. Ennen käsittelyn vahvistusta valitse vielä tilauksen tila käsittelyn jälkeen sekä pakettiin mukaan tulevat tulosteet.

Käsittelyn vahvistaminen

Osoitekortin tulostaminen

Kun tilaus on käsitelty, sinut palautetaan takaisin tilauksen tietoihin. Jos muodostit osoitekortin, näet vähän alempana sivulla kohdan, josta voit ladata osoitekortin pdf-tiedostona omalle tietokoneelle ja tulostaa pakettiin. Käsittelyssä valitsemasi tulosteet ovat puolestaan latautuneet jos käsittelyn yhteydessä. Ne löydät tietokoneesi ladatuista tiedostoista. Selaimesta riippuen voi myös selaimen alareunassa tai oikealla ylhäällä näkyä tieto latauksesta.

Osoitekortti ja tulosteet

Viestit

Viestit-osiosta voit nähdä asiakkaalle lähetetyt viestit ja voit myös kirjoittaa uusia viestejä.


Tapahtumat

Aivan tilaussivun alareunassa on Tapahtumat-osio, josta näet mitä kaikkea tilaukselle on tehty.

avainlippu

Kotimaista osaamista - Finqu on Avainlippu-palvelu

© 2019 Finqu Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.

Käyttöehdot / Tietosuojaseloste