fbpx

Tilauksen Toimitus-välilehdeltä voit muodostaa toimituksen tilaukselle. Toimituksia varten on hyvä olla käytössä jokin toimitustapalaajennus, koska silloin voit tehdä osoitekortinkin helposti Finqun hallinnan kautta.


Vastaanottaja

Toimitussivun yläreunassa on Vastaanottaja-kohta, josta näet tilauksen vastaanottajan tiedot. Useimmiten vastaanottaja on käytönnässä sama kuin tilaaja tai tilaajan asettama vaihtoehtoinen toimitusosoite.

Mikäli haluat muuttaa vastaanottajan tietoa, voit tehdä sen oikeasta laidasta löytyvän Muokkaa -linkin kautta.

Lisää-napista voit lisätä toisen vastaanottajan (jos teet useita toimituksia eri paikkoihin).

Asiakkaan osoitetiedot
Vastaanottajan osoite näkyy toimitussivun alussa.

Kuljetusyhtiö

Kuljetusyhtiö-kohdasta voit valita käyttämäsi kuljetusyhtiön ja yhtiön tarjoaman kuljetuspalvelun. Jos kuljetuspalvelussa, valitaan erikseen noutopiste, tulee sitä varten vielä esille kolmas valikko noutopisteen valitsemiseksi.

Kuljetusyhtiöiden palvelut saat käyttöön Pakettikauppa-laajennuksella.

Kuljetusyhtiön valinta
Kuljetusyhtiön ja palvelun valinta.

Paketin tiedot ja toimituksen muodostaminen

Kun olet valinnut kuljetusyhtiön, palvelun ja mahdollisen noutopisteen, pääset seuraavaksi täyttämään lähettämäsi paketin tiedot Paketti-kohdasta.

Aseta pakettiin tulevien tuotteiden määrät kenttiin. Jos tuotteet eivät mahdu samaan pakettiin, voit toimituksen muodostamisen jälkeen muodostaa uuden paketin jäljelle jääneillä tuotteilla.

Toimituksen sisältö.
Paketti-kohtaan voit asettaa toimitettavien tuotteiden määrät.

Tuotteiden alla on kenttä, johon voit kirjoittaa kuvauksen paketin sisällöstä sekä asettaa paketin painon ja mitat. Paino ja mitat tulevat automaattisesti tuotetietojen perusteella, mutta ne on hyvä silti tarkistaa.

Toimituksen paino ja mitat.
Paketin kuvaus, paino ja mitat.

Asetettuasi toimituksen tiedot paikoilleen, klikkaa sivun alareunasta Muodosta toimitus-nappia.

Toimituksen muodostaminen
Toimitus muodostetaan sivun alareunan napista.

Toimituksen muodostuksen jälkeen sivun yläreunaan tulee näkyville painikkeet, joista voit tulostaa osoitekortit ja pakkauslistat toimitusta varten. Jos toimituksessa meni jokin pieleen, voit poistaa toimituksen Poista-napista ja yrittää sen jälkeen uudelleen.

Toimituksen tiedot ja osoitekortin tulostaminen

Seurantakoodi asiakkaalle

Toimituksen muodostamissa ei lähde viestiä asiakkaalle, joten asiakas ei välittömästi saa tietoa toimituksesta. Tässä kohtaa voi vielä tarvittaessa muodostaa toimituksen uudelleen, jos jokin meni pieleen.

Seurantakoodi menee asiakkaalle silloin, kun verkkokaupasta lähtee asiakkaalle tilausvahvistusviesti. Tilausvahvistus lähtee, kun tilauksen tilaksi vaihdetaan valmis, toimitettu tai osittain toimitettu.

Tilauksen tilan vaihtaminen onnistuu tilauksen etusivulta (Tilaus-osiosta). Tilauksen käsittely -ohjeessa opastetaan tarkemmin, miten tilan muuttaminen tapahtuu.

Asiakkaille lähteviä automaattisia viestejä voit tarvittaessa muokata Viestit-ohjeessa opastetulla tavalla.

avainlippu

Kotimaista osaamista - Finqu on Avainlippu-palvelu

© 2019 Finqu Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.

Käyttöehdot / Tietosuojaseloste