fbpx

Ohjeet

Verifone Bluecommerce

BlueCommerce on yksi Finquun sopivista maksupalveluista. Maksupalvelun tarjoaa Verifone ja siitä löytyy lisätietoa osoitteesta http://www.bluecommerce.fi/


Sopimuksen tekeminen

BlueCommerce -maksupalvelusta tulisi tehdä ensin sopimus Verifonen kanssa. Sopimuksen voi tehdä verkossa seuraavassa osoitteessa https://asiakas.point.fi/ecomm/

Sopimuksen käsittely kestää noin 1 – 3 pankkipäivää, minkä jälkeen voit edetä ohjeen seuraavaan vaiheeseen.


Sovelluksen käyttöönotto

  1. Mene ylhäältä Laajenna-osioon.
  2. Etsi sovellukaupasta Verifonen sovellus ja asenna se.
  3. Mene vasemmalta Asetukset > Maksutavat > Lisää maksutapa.
  4. Etsi listasta Verifonen maksutapa ja ota se käyttöön.
  5. Seuraavaksi aukeaa maksutavan asetukset, joihin voit syöttää Tunniste-kenttään Verifonen kauppiaan tunnisteen (EC-alkuinen numerosarja).

Mistä saan kauppiaan tunnisteen?

Verifone on lähettänyt kauppiaan tunnisteen sinulle sähköpostitse noin 1 – 3 pankkipäivän kuluessa sopimuksen teosta.

Mikäli sinulla ei ole tunnistetta tallessa, löydät sen Verifonen palvelusta seuraavasti:

  1. Kirjaudu Verifonen palveluun täältä: https://tcs.point.fi/
  2. Mene kohtaan Ecommerce > Kauppiaan asetukset
  3. Kauppiaan tunnus näkyy sulkeissa Kauppiaan asetukset -otsikon perässä.

Maksutavan tietojen kopioiminen Verifonen palveluun

Jotta BlueCommerce toimisi oikein, sinun tulee kopioida Finqusta seuraavat tiedot Verifonen palveluun:

  • Viivästyneiden maksujen osoite
  • Julkinen avain

Nämä tiedot löydät maksutavan asetuksista (ks ylhäällä kohta Kauppiaan tunnisteen syöttäminen).

Liitä tiedot Verifonen palveluun osoitteessa https://tcs.point.fi/ (kohtaan Ecommerce > Kauppiaan asetukset > Muokkaa).

Aseta Verifoneen myös julkisen avaimen vaihtamispäivä sekä tilinumero Verifonen palvelussa on kohta Julkisen avaimen vaihtamispäivä. Käytännössä se tarkoittaa sitä, kuinka pitkään nykyinen julkinen avain on voimassa. Aseta päivämäärä riittävän pitkälle tulevaisuuteen, sillä maksut eivät enää toimi, mikäli julkinen avain vanhenee.

Anna Verifonelle myös yrityksesi tilinumero, jotta Verifone voi tilittää maksut yrityksellesi.

Ilmoita Verifonelle, kun olet täyttänyt tiedot. Verifone kytkee maksut päälle vasta sen jälkeen, kun olet ilmoittanut Verifonelle täyttäneesi tarvittavat tiedot.

Voit ilmoittaa asiasta sähköpostitse osoitteeseen ecommerce.tilaukset@point.fi

Maksujen päällekytkennässä menee noin 1 vuorokausi Maksut kytkeytyvät lopullisesti päälle noin vuorokauden kuluessa siitä, kun olet ilmoittanut Verifonelle täyttäneesi tiedot heidän palveluunsa. Mikäli maksupalvelu ei ala toimimaan kahden vuorokauden kuluessa, ota yhteyttä Finqun asiakaspalveluun.


Teksti toimitusehdot sivulle

Seuraavaa tekstiä voit käyttää verkkokauppasi toimitusehdoissa, kun kerrot maksamisesta Verifonen maksutavoilla:

Maksupalvelun tarjoaa Verifone Finland Oy (0943819-9). Verifone Finland Oy on Finanssivalvonnan toimiluvan saanut maksulaitos. Maksutapahtumat toteutetaan Verifone Finland Oy:n suojatussa tietoturvallisessa maksuympäristössä. Pankki- ja korttimaksujen vastaanottajana tiliotteella sekä mahdollisilla korttilaskuilla näkyy Verifone Finland Oy, joka välittää maksut kauppiaalle. Muiden maksutapojen osalta Verifone Finland Oy toimii maksutapahtumatietojen välittäjänä, jolloin maksun vastaanottajana näkyy Verkkokauppasi nimi.

Verifone Finland Oy
Vantaankoskentie 14
01670 Vantaa

Asiakaspalvelu: 020-7535192
Sähköposti: kuluttaja@verifone.fi
www.verifone.fi