Verkkokaupan perustaminen

Aloita oman verkkokaupan perustaminen jo tänään. Kaikki tarvittava nettikaupan perustamiseen heti valmiina. Perusta verkkokauppa 5 minuutissa ja käynnistä myynti uskomattoman helposti.

Kokeile 14 päivää maksutta. Ei tilauspakkoa.

Näyttävä ulkoasu helposti

Päätä itse miltä verkkokauppasi kuuluu näyttää. Valmiiden mobiiliystävällisten ulkoasupohjien avulla loihdit hetkessä yrityksesi imagoon sopivan näyttävän verkkokaupan ulkoasun. Verkkokaupan perustaminen omalla ulkoasulla on helppoa ja vain mielikuvitus on rajana.

verkkokauppa-esimerkkeja

Kaikki menestyvään liiketoimintaan verkossa

Palvelu on suunniteltu siten, että käytössäsi on ammattitason toiminnot heti edullisimmasta paketista alkaen. Se avaa mahdollisuuden kasvattaa omasta liiketoiminnasta seuraava menestystarina. Ei rajoituksia ominaisuuksiin - ei rajoituksia menestymiseen. Perusta nettikauppa kaikilla ominaisuuksilla.

Maksutavat

Klarna Checkout

Klarna Checkout sisältyy verkkokauppaasi ja on heti valmiina käytettäväksi. Saat kaikki maksutavat kätevästi yhdellä ainoalla sopimuksella ja ilman kuukausimaksuja. Klarna Checkout on markkinoiden smooothein kassa ja nyt myynnin käynnistys onnistuu käden käänteessä!

  • Verkkopankit, korttimaksut ja lasku sekä erämaksu
  • Ilman avaus- ja kuukausimaksua
  • Klarna kantaa mahdolliset luottoriskit

Vaihtoehtoisesti voit käyttää mm. Checkout Finland, Paytrail tai Mash maksupalveluja. Kaikki ovat valmiiksi liitetty ja otettavissa helposti käyttöön.

Toimitustavat

Mukana toimitusvaihtoehdot ja kuljetusliikkeet

Pakettikauppa

Posti, Matkahuolto ja DB Schenker helposti yhdellä sopimuksella. Pakettikauppa soveltuu hyvin kotimaiseen ja kansainväliseen kauppaan.

Consignor

Kymmenet eri kuljetusyhtiöt helposti yhdellä sopimuksella. Consignor soveltuu hyvin suuren voluumin kansainväliseen kauppaan.

Markkinointi

Monipuoliset markkinointityökalut

Pitkälle kehitetyt työkalut markkinointiin auttavat myynnin kasvatuksessa heti ensimmäisestä päivästä lähtien. Markkinoinnin toteutus on helppoa ja analytiikka kertoo totuuden siitä miten eri toimenpiteet ovat vaikuttavat myyntiin. Kaikki on valmiiksi alustan sisään rakennettu ja et välttämättä tarvitse kolmansien osapuolten työkaluja tai analytiikkaa.

  • Alennuskupongit, tuotepaketit, yms.
  • Analytiikka

Ominaisuudet

Ammattilaisten toiminnot ilman turhia rajoituksia

Verkkokaupan kattavat ominaisuudet ovat aina käytettävissä heti edullisimmasta paketista lähtien. Rajattoman tuotemäärän ansiosta voit kasvattaa kaupan tuotemäärää juuri niin isoksi kuin tarvitset. Kaikilla laitteilla toimivat ulkoasut pitävät huolen siitä, ettei yksikään tilaus jää saapumatta toimimattoman verkkokaupan takia.

  • Kaikki ominaisuudet
  • Ei rajoituksia tuotemäärissä
  • Responsiiviset ulkoasut

Valmiskauppa

Helppo ja heti käyttövalmis verkkokauppa-alusta

Mahtava käyttökokemus

Intuitiivinen käyttöliittymä tekee käyttökokemuksesta yksinkertaisesti mahtavaa ja kaupankäynnistä mukavaa.

Valmis ei vaadi asennuksia

Palvelu on heti valmiina käyttöön ilman ohjelmistojen asennuksia tai räätälöintejä. Aloita verkkokaupan perustaminen helposti ja edullisesti.

Perusta verkkokauppa 5 minuutissa

Vapauta luovuus ja kokeile miltä sinun verkkokauppa näyttää!

Kuinka perustaa menestyvä verkkokauppa?

Verkkokaupan perustaminen lähtee liikkeelle hyvästä suunnittelusta ja oikean verkkokauppa-alustan valinnasta. Perustettaessa nettikauppaa on hyvä huomioida mm. seuraavia asioita.

Verkkokaupalla on mahdollista myydä monenlaisia tuotteita hintaan, kokoon tai tuotekategoriaan katsomatta. Tuotteesi voivat olla vaatteita, sisustustarvikkeita, ruokaa, autoja tai melkein mitä vain. Myös palvelujen myynti on yleistä verkkokauppiaiden keskuudessa.

Brändin on hyvä kuvastaa tuotevalikoimaa ja kohderyhmää. Siihen liittyy myös hinnoittelu- ja markkinointitrategia sekä mahdolliset lisäpalvelut ja mikä "fiilis" verkkokaupasta on tarkoitus välittyä asiakkaille. 

Verkkotunnuspäätteitä on monenlaisia, mutta Suomessa kannattaa käyttää .fi tai .com päätteistä verkkotunnusta. 

Verkkokaupan perustaminen on syytä tehdä huolella ja tämä on yksi tärkeimmistä tehtävistä hakukonenäkyvyyden ja sitä kautta verkkokaupan myynnin kannalta. Tuotteille on erittäin tärkeää valita oikea tuotenimi ja kirjoittaa riittävän pitkä tuotekuvaus, joka sisältää olennaisia avainsanoja. Samalla on hyvä täyttää hakukoneille omat kuvaukset. Tämän jälkeen tuotteen on mahdollista nousta hyville sijoille hakukoneissa ja se generoi suoraan myyntiä verkkokauppaan.

Asiakkaan kannalta katsottuna hyvät tuotekuvat auttavat myymään, koska kuvat kertovat enemmän kuin tuhat sanaa.

Verkkokaupan perustaminen kannattaa tehdä vain nykyaikaiselle verkkokauppa-alustalle, joka tukee tämän päivän tekniikoita. Teknisesti vanhentuneella alustalla ei pärjää mobiilin maailman mukanaan tuomissa haasteissa. Menetät jatkuvasti myyntiä kilpailijoille, mikäli verkkokauppa ei toimi kunnolla puhelimella ja muilla mobiililaitteilla.

Responsiivinen ulkoasu

Verkkokaupan käyttökokemusta mietittäessä kannattaa siis lähteä liikkeelle toimivuudesta kaikilla eri laitteilla eli responsiivisesta ulkoasusta. Ulkoasun tulisi olla sellainen, että se mukautuu automaattisesti asiakkaan laitteelle sopivaksi. Kannattaa varmistaa verkkokaupan ja etenkin kassan kunnollinen toimivuus puhelimella ja tablet-tietokoneella.

Menestyäkseen verkkokauppa tarvitsee kaikki ne maksu- ja toimitustavat, jotka asiakkaat haluavat. Tällä tavalla asiakas ei siirry kilpailevaan kauppaan, missä saa maksaa omalla maksutavalla tai paketin voi tilata kodin viereiseeen noutopisteeseen. Näiden merkitys korostuu entisestään, mikäli myytävät tuotealueet ovat hyvin kilpailtuja. Monipuoliset maksu- ja toimitustavat sekä toimitusnopeus voivat tuoda etua kilpailijoihin nähden.

Yksi maksu- ja kuljetussopimus riittää

Nykyään useiden eri palveluntarjoajien kautta on saatavissa yksillä sopimuksilla laaja kirjo eri palveluntarjoajia. Se tekee verkkokaupan perustamisen entistä helpommaksi. Perusta menestyvä verkkokauppa monipuolisilla maksu- ja toimitustavoilla. Helposti ja ilman lisäkustannuksia.

 

Tehokkaat markkinointityökalut ovat kultaakin kalliimmat verkkokaupan menestystekijänä. Vain harva verkkokauppa voi menestyä ilman markkinointia ja se onkin yksi verkkokaupan perustamisen avaintekijöistä. Kun asiakas saadaan ostamaan useammin ja enemmän, alkaa tie menestykseen. 

Lyhyen aikaa voimassa olevat alennuskupongit ovat hyvä keino aktivoida asiakkaita ostamaan useammin. Ostoskorin loppusummaan perustuva nouseva alennus ja tuotepaketit taas ovat hyviä keinoja nostaa keskiostoksen summaa. Perusta verkkokauppa monipuolisella verkkokauppaohjelmistolla.

Menestyvän verkkokaupan tunnistat sujuvasta tilausten käsittelystä. Verkkokaupan perustaminen kannattaa tehdä ohjelmistolla, joka sisältää monipuoliset ominaisuudet tilausten käsittelyyn. Ruutiinitoiminnoista on hyvä löytyä automatisointia ja esimerkiksi tilausten massatulostus on kätevä apu silloin, kun tilausmäärät kasvavat. Tällöin käsittelyn sujuvuus on kaiken toiminnan keskiössä ja sen pitää toimia moitteetta.

Verkkokaupan tilaushallinan ominaisuuksia

Verkkokaupassa tilauksen käsittelyyn liittyy esimerkiksi tuotteiden keräily, varaston seuranta, viestintä asiakkaalle, maksuseuranta, paketointi, osoitekorttien tulostus ja toimitus. Hyvässä tilaushallinnassa hoidat myös kaikki mahdolliset asiakkaan ongelmatilanteet vaivatta. Kiinnitä näihin huomiota verkkokaupan perustamisessa.

Verkkokaupan perustaminen nykyaikaisella varastohallinnalla pitää varastosaldot aina ajan tasalla. Verkkokaupassa varaston yli myyntiä pääsee tapahtumaan usein, mikäli verkkokauppaohjelmisto ei osaa varata saldoja. Varaston yli myynti onkin yleisesti vanhojen ohjelmistojen vitsaus. Saldojen pitkäksi myynti on aina ikävä tapahtuma ja voi karkottaa asiakkaan lopullisesti verkkokaupasta. Se myös lisää merkittävästi turhaa työtä verkkokauppiaalle.

Perusta verkkokauppa ohjelmistolla, jossa saldot pysyvät aina ajan tasalla. Se pitää asiakkaat tyytyväisinä ja mahdolistaa verkkokaupan menestyksen.

Palautusten sujuvuuteen kannattaa kiinnittää riittävästi huomiota verkkokaupan perustamisvaiheessa. Riippuen myytävistä tuotekategorioista voi tuotepalautusten merkitys olla isokin verkkokaupan menestyksen kannalta. Esimerkiksi vaatekaupassa palautusten osuus voi hyvinkin olla kymmeniä prosentteja. Tällöin tehokas asiakaspalautusten hallinta korostuu entisestään ja muodostuu verkkokaupassa menestymisen elinehdoksi.

Täsmällinen palautusprosessi auttaa menestymään 

Perusta verkkokauppa vain sellaisella ohjelmistolla, joka sisältää tehokkaat työkalut palautusten käsittelyyn. Palautus tulee hoitaa asiakkaan suuntaan täsmällisesti ja ilman virheitä. Huonosti hoidettu palautus saattaa karkottaa asiakkaan ja hän ei jatkossa tee uusia tilauksia verkkokaupasta. 

Verkkokauppaliiketoiminnassa raportointi ja analytiikka ovat avaintekijöitä menestymisessä. Oikeiden lukujen tietäminen on tärkeää, koska vain sillä tavalla koko liiketoimintaa on mahdollista kehittää oikeaan suuntaan. Verkkokaupassa asiakaskontakti jää yleensä vähäiseksi ja silloin numeroita tarkkailemalla on mahdollista saada hyvä kuva siitä, mitkä kehityssuunnat ovat oikeita.

Verkkokaupan perustaminen on suotavaa tehdä sellaisella ohjelmistolla, joka sisältää valmiiksi kattavan analytiikan ja raportit. Tällöin verkkokauppias ei joudu kolmansien osapuolten varaan, koska voi helposti itse seurata ja analysoida kehitettäviä kohteita.

Verkkokauppa-alustoja on monenlaisia ja välttämättä yksi ja sama alusta ei käy kaikille verkkokauppiaille. Muiden kauppiaiden kokemukset ovat hyvä lähtökohta verkkokaupan tarjoajaa miettiessä. Voit myös vertailla eri alustoja ja tutustua verkkokauppatoimittajien referensseihin

Ole rohkeasti yhteydessä asiakaspalveluun sinua askarruttavissa kysymyksissä. Ammattilaiset kertovat mielellään lisää kuinka perustat verkkokaupan vaikka heti tänään.